Archívum » 2005 » 2005 03. szám » Szolnoki Győzőné Karkus Mária: Az ökomarketing szerepe, jelentősége
Az ökomarketing szerepe, jelentősége
Szolnoki Győzőné Karkus Mária
Az ökomarketing az elmúlt évek alatt jelentősen megváltozott. Kezdetben a környezetbarát termékek marketingjét értették alatta, majd a vállalati stratégia elemévé vált.
Az utóbbi évek eredménye az „integratív” ökomarketing, amely a vállalat olyan magatartását jelenti, amikor a vállalat a vevők jólétének, egészségének biztosításán túl alkalmazottaival, a társadalommal szemben is felelősséget vállal.
A „fenntartható marketing” a fenntartható fejlődési stratégiák vállalati megvalósítására koncentrál.
Egyes ágazatok, vállalatok környezeti érintettsége eltérő. A minősítéshez az adott tevékenység környezeti hatásainak mérésére, és annak ismeretére van szükség, hogy a jelentkező környezeti problémák megoldását ki vállalja föl, és milyen erős az érdekérvényesítő képessége. A környezeti problémák rangsorolása, megoldásuk ütemezése, a megfelelő marketingstratégia kiválasztása a vállalat számára fontos feladat, mert a mai környezeti gondok a holnap fő verseny-területei lehetnek.
Teljes cikk