Marketing a spárga értékesítésben
Sántha Tamás – Tálos István
Az 1990-es években bekövetkezett változások következtében megnövekedett a mezőgazdasági szereplők száma hazánkban. Magyarországon a mezőgazdaságból megélni kívánók aránya jóval nagyobb, mint a fejlettebb nyugat-európai országokban. A termelők jelentős része – a kis birtokméret miatt – csak intenzív termeléssel tudja (tudná) fenntartani magát és családját, minőségi termelés és megfelelő marketing mellett. Például a Dunántúlon működő és jó minőségű halványított spárgát előállító társaság marketingtevékenységét mutatjuk be. A Kft. 96 ha-on termel halványított spárgát. A megtermelt árut 8 szortimentbe sorolva 3 fő marketingcsatornán keresztül értékesítik Németországba. Magyarországon egyelőre csak kis mennyiséget értékesítenek. A cég összetett árképzési módja, illetve a több résztvevős értékesítési rendszer nagy biztonságot jelent.
Vizsgálataink legfőbb tanulsága az, hogy az üzleti siker érdekében nem elegendő az igényes nyugati piacokon elvárt minőségű termék előállítása, hanem ehhez tudatos és célszerű komplex marketingpolitika is szükséges.
Teljes cikk