Archívum » 2008 » 2008. 03. szám » Földes Fruzsina – Döme Botond: A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők szerepe az állati eredetű ökotermékek piacán
A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők szerepe az állati eredetű ökotermékek piacán
Földes Fruzsina – Döme Botond
Kulcsszavak: ökotermék, fogyasztói szokások, fizetési hajlandóság, fogyasztói felár
Budapesten és Győrben végzett négyszáz fős, megkérdezésen alapuló ökonometriai és hagyományos statisztikai feldolgozásból származó adatok alapján megállapítható, hogy az ökológiai gazdálkodásból származó termékek iránti városi fogyasztói igényt a megkérdezés helye, a megkérdezettek neme, az iskolai végzettség és a jövedelmi helyzet befolyásolta.
Az ökotermék-fogyasztás elősegítése és ösztönzése, az állandó és alkalmi fogyasztók bázisának erősítése, a potenciális vásárlók megnyerése érdekében olyan célirányos ismeretterjesztő marketingprogramok megvalósítása javasolható, amelyek széles körben ismertté teszik az ökotermékek tulajdonságait, megbízhatóságát és minőségét.
Teljes cikk