Archívum » 2006 » 2006. 20. különszám » Végh Katalin: Fogyasztási szövetkezet a Dunaszerdahelyi járás élelmiszerkereskedelmében
Fogyasztási szövetkezet a Dunaszerdahelyi járás élelmiszerkereskedelmében
Végh Katalin
Kulcsszavak: élelmiszer-kiskereskedelem, üzletláncok, marketingstratégia, saját márka
A COOP Jednota Slovensko háromféle üzletlánc típusa 2388 egységből áll. Ebből 67 található a vizsgált Dunaszerdahelyi járásban, melyek eredményesen versenyeznek a „nyugati” üzlethálózatokkal. A szövetkezeti hálózat egységeinek előnye, a fogyasztókhoz való közelség és ismertség Gyengeségei között viszont a logisztikai és marketing hiányosságok az elsődlegesek. A kiskereskedelemi üzletláncok között 38%-os súlyával a legerősebb pozíciót foglalja el. A szövetkezet azzal, hogy mentesíti egységeit a raktározás, feldolgozás, csomagolás terhei alól, tovább növelheti piaci súlyát.