Gyógynövény-fogyasztási szokások vizsgálata
Panyor Ágota
Kulcsszavak: gyógynövények ismertsége, fogyasztási szokások, keresletnövelési lehetőségek
A gyógynövények reneszánszukat élik, folyamatosan növekszik a gyógynövényekből készült termékek iránti kereslet. Kutatásunkban közvetlen fogyasztói megkérdezések segítségével rávilágítunk a gyógynövényeket használók szokásaira, vásárlásukat befolyásoló tényezőkre. Primer kutatási eredményeink alátámasztják a fogyasztók gyógynövények iránti fokozódó keresletét, de jelzik, hogy rendkívül hiányosak a gyógynövények hatásaival kapcsolatos ismereteik.
A megkérdezettek közül a legtöbben teaként fogyasztják a gyógynövényeket, illetve gél vagy krém formában használják. A válaszadók a legnépszerűbb gyógynövényfajok közé sorolták a kamillát, a csalánt és az aloe verát. A vizsgált termékek vásárlásakor a minőséget tartották a legfontosabbnak, majd az árat és a származási helyet.
A fogyasztók felé történő kommunikációban fontos annak megvilágítása, hogy a gyógynövények fogyasztásával betegségek kialakulása előzhető meg, sőt sok esetben a már kialakult betegség is kezelhető. A marketingkommunikációs eszközök között a fogyasztók legszélesebb rétegét érintő televíziós társadalmi célú hirdetések, a főbb vásárlóhelyeken tájékoztató kiadványok, szórólapok elhelyezése, valamint állami támogatásokkal és civil szervezetek bevonásával „egészségnapok” szervezése ajánlható.
Teljes cikk