Archívum » 2011 » 2011. 05. szám » Csíkné Mácsai Éva: Közvetlen értékesítés a zöldség-gyümölcs termelők körében
Közvetlen értékesítés a zöldség-gyümölcs termelők körében
Csíkné Mácsai Éva
Kulcsszavak: közvetlen értékesítés, zöldség-gyümölcs piac, piac, értékesítési csatorna
A mezőgazdasági termelők körében végzett egyéni interjúkra alapozott kutatás alapján megállapítható, hogy ugyan a közvetlen értékesítést különböző tényezők befolyásolják, de termelés- és munkaszervezésük hasonlóságokat mutat, ami a közvetlen értékesítés munkaerő-szükségletéből adódik, ami egyrészt a minőségi termék-előállításból, másrészt az értékesítés szervezési feladatainak többlet időráfordításából ered. Az üzemek jellemzője továbbá a viszonylag kis méret, a saját földtulajdonra és családi munkaerőre alapozott munkavégzés, valamint a tudatos, piaci igényeket figyelembe vevő termelési szerkezet.
A közvetlen értékesítést más értékesítési megoldások mellett alkalmazó gazdaságokban ez a több lábon állást, az értékesítés biztonságát, valamint a magasabb árak elérését szolgálja.
Teljes cikk